Az Unreal Engine 5 két forradalmi újítással érkezik

A játékipar forradalmasítása

Az EPIC games bejelentette az Unreal Engine 5-öt a Summer Games Fest-en, és nem túlzó azt állítani, hogy a új motort két új forradalmi komponense, a Lumen és Nanite forradalmasíthatja a játékipart.

Szemléltetés = Teljes siker

Ahogy Dale Carnegie is leírta nagysikerű könyvében, a szemléltetés az emberek meggyőzésének egy kifejezetten hatásos módja. Az EPIC games nem csak beszélt új játékmotorjukról, hanem egy látványos prezentációval indított, ami egyben az első hivatalos játékmenet bemutató is volt Playstation 5 platformon.

Újdonságok az Unreal Engine 5-ben

A bejelentés az Unreal Engine két legújabb komponensére volt kihegyezve leginkább a Lumen-re és a Nanite-re. Viszont emellett az EPIC beszélt azon víziójáról, miszerint egyesíteni szeretnék az Unreal Engine 5 -el az összes létező játék platformot, legyen az egy mobil készülék, vagy egy játék konzol.

Unreal Engine 5 – Lumen

A Lumen egy dinamikus világítás megoldás, amely azonnal reagál a játéktér változásaira, elképesztő pontossággal és sebességgel. A fejlesztők azt ígérik, hogy a digitális világítás alkotó sugarak „végtelen” számmal fognak visszaverődni az egyes felületekről, ezzel egy sokkal valósághűbb látványvilágot megteremtve. A technológia által az egyes terek bevilágítása nem csak sokkal látványosabb, valósághűbb lesz, hanem sokkal erőforrás kímélőbb és egyben gyorsabb is.

Unreal Engine 5 Lumen

Unreal Engine 5 – Nanite

Az EPIC megfogalmazása szerint a Nanite (virtualizált mikropoligon geometria) az fejlesztőket teljesen felszabadítja a virtuális terek berendezésére használt 3D modellek geometriai részletességgel kapcsolatos megkötéseitől. Ez azt jelenti, hogy a „Low Poly” alacsony poligonszámú modellek ideje lejárt.

Nincs szükség többé alacsony poligon számú 3D modellekre erőforrás kímélés céljából, mivel a technológia azt ígéri, hogy akár egy több száz millió poligonból álló modellt is játszi könnyedséggel fog kezelni a motor.

Unreal Engine 5 Nanite

A fotogrammetriai szkennelés fénykorát élheti

A fotogrammetriai szkennelés már nem újdonság a videójáték iparnak. Több nagy fejlesztő, vagy CGI cég is alkalmazza a fotogrammetriai szkennelést, mint olcsó és gyors megoldást a 3D modellek előállítására.

A fotogrammetriai szkennelés általában óriási poligonszámú modelleket állít elő, melyeket „le kellett butítani”, hogy használhatóak legyenek videójátékokban… egészen idáig.

A Nanite ígérete szerint bátran beilleszthetünk akár több százezer poligonszámú fotoszkennelt modelleket is a virtuális terekbe, hiszen a megoldás ezeket dinamikusan skálázza majd.

Már több alakommal állítottunk elő fotoszkennelt modelleket játékokhoz, és ezért is vagyunk kifejezetten izgatottak a Nanite miatt. Végre azok a modellek melyeket digitalizálunk, teljes pompájuk mutatkoznak majd meg az Unreal Engine 5 jóvoltából.

Ha érdekel a munkánk [ITT] megtekintheted.

Az Unreal Engine 5 megjelenési dátuma

Az EPIC Games az engine-be való előzetes betekintést 2021 elejére, majd a teljes kiadást 2021 végére ígéri. Izgatottan várjuk!

Egy gondolat “Az Unreal Engine 5 két forradalmi újítással érkezik” bejegyzéshez

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük