A Twinmotion 2020.2 újdonságai
Aki esetleg nem ismerné a szoftvert, a Twinmotion az EPIC games saját vizualizációs, látványtervező szoftvere. A versenytársak közül az emeli ki, hogy nem statikus, hanem valós idejű vizualizációs szoftver, azaz a rendering folyamat élőben, a virtuális tér berendezése közben történik.
A vizualizációs szoftver 2020-as verziója rengeteg újdonságot hozott az előző verziókhoz képest, amit a 2020.1-es frissítés nagy felbontású, minőségi fái és egyéb növényzettel kapcsolatos funkciói remekül kiegészítettek. Ezek mellett az előző frissítéssel különböző javítások is érkeztek, ami… hát fogalmazzunk úgy ráfért a Twinmotion-re, mert igen sokszor el szállt a program, vagy épp bizonyos funkciók váltak működésképtelenné az adott projektben.
2020 augusztus 10-én megérkezett a Twinmotion 2020.2 frissítése, melynek jóvoltából új, hasznos és izgalmas funkciók váltak elérhetővé a szoftverben, valamint új objektumok kerültek a könyvtárába.
Twinmotion 2020.2 új funkciók és kisebb fejlesztések
- Phasing tool
- Animátorok
- Fejlesztett tócsa effektek
Phasing tool
Az eszköz használatával lehetőségünk nyílik a modellünk különböző elemeinek megjelenítésére különböző időkben. Példaképp készíthetünk egy izgalmas timelapse animációt egy családi ház vagy akár egy irodaépület felépítéséről.
A használata igen egyszerű. Egy hasonló idősávon kell dolgoznunk, mint amit már az animációknál megszokhattuk, csak itt a különböző fázisokat kell megadnunk, és használnunk a navigátort a különböző elemek láthatóságának ki és be kapcsolására. A legegyszerűbb ha kikapcsolunk mindent az első fázisban, majd szépen elkezdjük az épület különböző elemeit bekapcsolgatni a későbbiekben.
Animátorok
Az animátorok különböző tárgyak, példaképp nyílászárók mozgatását oldják meg. Két féle típust kaptunk a frissítésben, egyet forgatásra (Rotator), egyet pedig egy adott irányba való mozgatásra (Translator).
Az animátorok használatához csak le kell helyeznünk az animátor objektumot és hozzá kell linkelnünk ahhoz a tárgyhoz amit meg szeretnénk mozgatni.
A frissítéssel kaptunk olyan dinamikus elemeket is, amik már beépítetten használják ezt a funkciót. Ezek:
- Játszótéri forgó
- Sorompó
- Kapu
- Föld alá leengedhető oszlop
Új tócsa, pocsolya effekt
A Twinmotion-nek az időjárási effektjei miatt eddig sem kellett szégyenkeznie, viszont most az esős időben megjelenő tócsák és az eső cseppek becsapódási effektje kapott egy ráncfelvarrást.
Twinmotion 2020.2 új objektumok
- Parametrikus ajtók
- Új kelet ázsiai fák
- Új víz anyag
- Új munkagépek
- Új repülőgépek
Parametrikus ajtók
A 2020.2-es frissítéssel nem csak hogy kaptunk a Twinmotion-be néhány jól használható, stílusos ajtót, de még parametrikusak is. Természetesen a paraméterek szabadságfoka nem összeegyeztethető az építészeti tervező szoftverekben használható ajtókéval, de mindenképp egy üdvözölt újdonság a saját paraméterekkel rendelkező nyílászárók megjelenése szoftverben.
A sima egy szárnyú ajtók mellett kaptunk dupla, forgó, valamint tolóajtókat is. Ezekhez mind elérhető többféle stílus, továbbá testre szabható a kilincs és a keret stílusa valamint a felfüggesztések láthatósága. Természetesen az ajtókra bármilyen anyag beállítható.
A testreszabhatóság és a parametrikák mellett egy nagyon kellemes funkció, hogy az ajtók lehelyezéskor automatikusan az adott nyílás méretét veszik fel. Természetesen eltérhetünk a nyílás méretétől, de ez az automatika rengeteg időt tud spórolni a terek berendezésekor.
És itt még nincs vége. Az új ajtók animáltak is így ki be kapcsolhatjuk az animációjukat, sőt egy olya trigger beállítást is kaptunk, amely érzékeli a kamera közelségét, és akkor süti el a nyitás animációt, amikor az ajtó közelébe megyünk, megspórolva ezzel az animációkban való időzítést.
Kelet ázsiai fák
Kerültek új fák is a könyvtárba, mégpedig összesen 15 darab. Az új fák mindent tudnak mint 2020-as testvéreik. Felbontásuk, részletességük nagyon magas, adaptálódnak a 4 évszakhoz, valamint három féle kor beállításuk van.
Az új fák fajtájuk szempontjából a kelet ázsiai régióból származnak. Nincs konkrét információm arról, hogy milyen lett így a fák lefedettsége fajta szempontból, de nyilván hiány cikk volt ha erre a fejlesztők időt és energiát szántak.
Új víz anyag
Az új víz kifejezetten realisztikusra és okosra sikeredett. Az előző verziókhoz képest rengeteg beállítást megkaptunk. Testre szabhatjuk a vízfelület hullámosságat, tükröződéseit, a víz mélységét, zavarosságát.
Ezek mellett játszhatunk a vízfelület sodrásával, annak sebességével és még az évszakok is hatnak a felületre, azaz praktikusan befagy télen, illetve felenged nyáron.
A rengeteg beállítás mellett sok, már előre konfigurált változatot is kaptunk amiből mindenki ki tudja választani a neki tetszőt, akár egy medencébe, akár természetes vizet szeretne a beállításában.
Új munkagépek
Az új munkagépek rögtön kétféle változatban érkeztek. Egy normál és egy animált változatban. Kifejezetten tetszetős a Twinmotion ezen iránya, hogy az új objektumok közül azokat, melyeknek van valamiféle mozgása, a fejlesztők animációval csomagolják.
Az új gépek magas részletességű 3D modellek és van néhány beállítási lehetőségük is. Megadhatjuk a színüket és még saját logót is elhelyezhetünk rajtuk.
Nagyon jól alkalmazhatók a fentebb említett Phasing tool-al, bemutatva, megjelenítve velük egy építkezés korai szakaszát.
Új repülőgépek
A munkagépekhez hasonlóan nagy részletességű 3D modellek formájában érkeztek az új repülők, melyeknek beállíthatjuk a színeit, valamint saját logót is rakhatunk rájuk.
Ha szeretnél még hasonló cikkekt olvasni Twnimotion témájában, ajánlom az Twinmotion alapjai bejegyzésünket, vagy cikkünket a meggyőző és fotorealisztikus látványtervekről.
Kövess minket a Facebook oldalunkon, vagy írj bátran email-t.
Egy gondolat “A Twinmotion 2020.2 újdonságai” bejegyzéshez